SPOŁECZEŃSTWO KOMENTATOR EUROPA-NIEMCY-POLSKA
reklama

W kinach gdzie właściciele kasują za oglądanie reklam wejściówki powinny być za darmo


Marcin Zajdel

/07.10.2013/ Wybrałem się na film o Lechu Wałęsie. Chciałem oglądać film o legendarnym przywódcy “Solidarności” w  kinie we wrocławskich Arkadach leżącym do sieci Multikino. Start pokazu miał się rozpocząć dokładnie o 15.50. Tyle, że reklamy leciały, jedna za drugą, kolejna i kolejna i tak przez pół godziny. Multikino żeruje na widzach. Za bilet zapłaciłem 23 zł. To sporo. Cola i popcorn też nie mało kosztują. A Multikino zarabia kokosy jeszcze na wyświetlaniu pół godziny reklam przed seansem. To paranoja aby siedzieć w kinie 30 minut oglądać jakieś reklamy czekając na film. To poprostu granda. Kiedy tak długo czeka się na film nie powinno się kasować za bilet, bo Multikino czy inna tego typu firma dystrybucyjna, dostatecznie dużo zarabiła na reklamach i na tym, że wymusza na widzach oglądanie ich na dużym ekranie. W internetowych gazetach, stornach kiedy zmuszani jesteśmy do oglądania reklam - czytamy za darmo. Natomiast firmy – nie tylko Multikino ale inne – zarabiają na nas widzach podwójnie. Raz nas kasują widzów za bilet, a drugi raz biorą kasę na wyświetlanie reklam. To nie w porządku. Kina są instytucjami, firmami , które świadczą usługi dla publiczności. Czyli istytucjami publicznymi.










Nie może być to wolna amerykanka i skazywanie nas na napychanie właścicielom kin kieszeni za to, że wymuszają na nas widzach tkwienie dziesiątki minut w fotelu, aby oni za reklamy zainkasowali pieniądze. To powinno być uregulowane prawem. Jeżeli tak długo nas karmią reklamami – to oglądanie samych filmów powinno być za darmo, ponieważ właściciele kin zarobiali pieniądze na reklamach czyli na nas widzach. Albo długość  wyświatlania reklam musi być limitowana i określona prawem, a nie pozostawiona do widzi mi się właściciela kina. W przypadku takiej instytucji jak kino, która świadczy usługi dla puliczności nie może być mowy o pozstowieniu tej kwestii samej sobie. Czy też powiedzeniu jak nie chcesz człowieku to nie chodź do kina.  Maksymalnie 7-10 minut przed filmem każdy będzie  oglądał reklamy idąc do kina,  a nie  na przykład 30 minut. Brak prawnych regulacji prowadzi do dzikich, praktyk i wyzysku nas widzów. Nie może tak być jak teraz. Propozycja uporządkowania tego to żadna nowość, ani rewolucja. Emisje reklam w telewizjach są ograniczone. Nie ma powodu aby kina były ponad prawem i przyzwoitością.

eDarling PL
reklama
reklama
reklama
Autumn_znizka_30082012 Image Banner 300 x 250
260413 BANNER_ubranka_468x90 Image Banner 468 x 90
20032012 750_200 Image Banner 750 x 200