DOLNY ŚLĄSK KOMENTATOR EUROPA-NIEMCY-POLSKA
WrocLove World - Social Media
/29.05.2012/ W hotelu Sofitel we Wrocławiu odbyła się debata klubu WrocLove World pt. Social Media. Debata była pierwszą z całego cyklu. Poświęcona była najbardziej aktualnemu teraz tematowi tzw. social media, w otoczeniu kultury, polityki i biznesu. W debacie wzięli udział wybitni znawcy tematu i problematyki funkcjonowania nowoczesnych mediów. Spotkanie stanowiło znakomita okazję, by dowiedzieć się czegoś nowego o social media i porozmawiać z osobami z Polski i zagranicy. Ponad 40 osób z uwagą śledziło wypowiedzi Catherine Tilley szefowej McKinsey we Wrocławiu, Christiana Dumaisa znanego pisarza, autora prawdziwej internetowej sensacji, którego poczynania na Twitterze śledziło ponad 140 000 fanów,
dr Marka Zimnaka z Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu i Wiesława Błysza z menadżera z firmy REC Global.
Szefowa McKinseya przekonywała, że trudno sobie teraz wyobrazić, że jakakolwiek firma może działać nie posługując się nowymi mediami. Nie trudno było jej przekonać publiczność, że obecnie zarówno szefowie jak i pracownicy zdani są na internet, czy portale społecznościowe. Chritstian Dumais był żywym przykładem tego, jak można wykorzystać Twittera czy inne nowe media do promocji samego siebie i swojej działalności. Bo, jak to ujął dr Marek Zimniak, każdy coś sprzedaje.
I obojętnie czym "handluje" potrzebuje miejsca autoprezentacji. A dziś jest nim akurat Facebook czy Twitter. A tu mody bardzo szybko się zmieniają. Kiedyś Nasza Klasa święciła triumfy popularności, dziś w niektórych kręgach nie jest, delikatnie mówiąc, dobrze widziane posiadanie akurat tam swojego konta. Ale są na szczęście ludzie, którzy nie ulegają modom i nie wyobrażają sobie lepszego miejsca, z którego mogliby się kontaktować z kolegami z byłej klasy. Wiesław Błysz mówił, że internet bardzo szybko się zmienia. Nawet trudno przewidzieć jaki będzie za np.
10 lat.  I patrząc na to z boku, trudno się z tym nie zgodzić. Jeszcze 3 lata temu niewielu wiedziało co to są media społecznościowe, a dziś tak wielu z tego medium codziennie lub rzadziej, ale jednak korzysta.
Debata była przygotowana przez Grace Sexton i Krzysztofa Tokarza.  Odbyła się pod patronatem medialnym The Wrocław International  i  Komentator Europa-Niemcy-Polska.