ISSN 2299-
www.komentatoreuropa.pl
Warto pamiętać o tym, że lokal na prywatny żłobek musi spełniać odpowiednie wymogi.
Trzeba zatroszczyć się między innymi o to, aby: wszystkie kanty mebli, gniazdka,
inne kąty ostre były zabezpieczone. Nie wolno zapomnieć też o tym, aby grzejniki
w naszej placówce posiadały specjalną osłonę, a instalacja elektryczna była ukryta.
Lokal musi ponadto posiadać wymaganą powierzchnię – jest to co najmniej 16 m kw.
na piątkę dzieci oraz 2,5 m kw. na każde kolejne dziecko. Personel też musi mieć
odpowiednie kwalifikacje. Natomiast sam przedsiębiorca, jeśli jest tylko właścicielem
placówki, nie musi posiadać żadnych specjalnych kwalifikacji. Jednak jeżeli sam zdecyduje
się pokierować żłobkiem – już tak. Bowiem dyrektor placówki musi spełniać określone
wymogi. A są to między innymi: musi legitymować się wykształceniem wyższym i minimum
3-
urzędzie właściwym dla miejsca prowadzonej działalności. Aby wystartować w tym biznesie
należy zadbać o odpowiedni lokal. Jak przyznają niektórzy właściciele -
Pomysł na biznes: Otwieramy prywatny żłobek
BIZNES
Właścicieli prywatnych żłobków dotyka to samo co wiele innych branż. Z powodu pandemii były i takie placówki, które nie wytrzymały i zamknęły działalność. Jednak koszty nie zniechęcają rodziców do posyłania swoich pociech do prywatnych placówek. Tym bardziej, że istnieją programy pomocowe, które wspierają rodziców pierwszego dziecka w rodzinie, uczęszczającego do prywatnego żłobka. Możemy też zdecydować się na otwarcie żłobka na zasadzie franczyzy. Wówczas należy prześledzić ofertę firm, które działają w tej branży. Jednak trzeba też się liczyć z rygorami narzucanymi przez franczyzodawcę i opłatami franczyzowymi.
Tu przykład co może zawierać ( nie musi) czesne::
opiekę nad dzieckiem w godzinach 06:30-
zajęcia prowadzone przez wychowawców
opiekę psychologa i pielęgniarki
zajęcia rozwojowe w grupach
zajęcia z j. Angielskiego
zajęcia sportowe: taniec, piłka nożna.
Przykładowe zestawienie kosztów: Otwieramy prywatny żłobek
1. Nabycie lokalu (cena zależna od miasta i powierzchni).
2. Jeżeli wynajmujemy to: koszty wynajmu lokalu – czynsz 6000 zł-
3. Przystosowanie lokalu – to koszt od 50 000 do ok. 65 000 zł.
4. Wyposażenie lokalu w meble, zabawki, pomoce dydaktyczne do ok. 30.000 zł -
35 000
zł.
5. Pracownicy ok. 15 000-
6. Księgowość od 1000 zł do 1200 zł/ miesięcznie.
7. Artykuły biurowe i higieniczne (chemia) –od ok. 450 zł do 600 zł
8. Catering 5 000 zł – 5500 zł.
9. Marketing – na początku działalności to koszt ok. 1000 zł, w późniejszym okresie nie powinien przekraczać 500 zł.
Szacowane dochody:
1. Wiele prywatnych żłobków ma jednorazową opłatę rekrutacyjną: 800 zł-
2. Żłobek na 20-
3.Stawka żywieniowa za dzień(dodatkowo płatna przez rodziców, pokrywa koszt cateringu) – to od 18 do 20 zł
Oczywiście należy dodatkwo uwzględnić jeszcze podatek.
Powyższe zestawienie zawiera tylko wybrane koszty. Nie wyczerpuje wszystkich związanych
z dzialnością jaką jest prowadzenie prywatnego żłobka.. Zaprezentowane zestawienie
kosztów jest jedynie przykładowe i nie należy traktować go, jako oferty, czy jedynego
wyznacznika przy planowaniu biznesu, jakim jest otwarcie prywatnego żłobka. Tym bardziej,
że w różnych miastach, zależnie od rejonu Polski-