GOSPODARKA BIZNES NOWE TECHNOLOGIE KOMENTATOR EUROPA-NIEMCY-POLSKA
Rusza moda na Polskę. Kompleksowa promocja na świecie zaczyna przynosić efekty

/28.06.2012/ W "Polska The Times" napisano o tym, że rusza moda na Polskę. Gazeta powiązała to oczywiście z Euro2012. W ocenie gazety w przysłużyły się tumu kampanie promocyjne i medialne.
Gazeta Polska The Times pisze: "- Nie ulega żadnej wątpliwości, że zainteresowanie Polską znacznie wzrosło w kontekście tej sportowej imprezy, a nasze działania mają na celu wykorzystanie wydarzenia sportowego do promocji kraju, jego kultury i atrakcyjności turystycznej - potwierdza Mariusz Brymora, zastępca dyrektora Departamentu Dyplomacji Publicznej i Kulturalnej MSZ. I choć MSZ nie prowadzi rejestru zapytań o Polskę, to wiadomo, że w ostatnim czasie zainteresowanie naszym krajem za granicą wzrosło, i to znacznie
Największa impreza sportowa w Polsce - Euro 2012 - wciąż trwa, ale już teraz wiele wskazuje na to, że w Europie i na świecie rodzi się nowa moda - moda na Polskę. W dużej mierze przyczyniły się do tego kampanie promocyjne i medialne, jakie wspólnie prowadziły i prowadzą Ministerstwo Spraw Zagranicznych i Polska Organizacja Turystyczna".

Reklama








Jeżeli byłoby tak jak donosi ten dziennik - to zainteresowanie naszym krajem powinno się w dłuższej perspektywie przełożyć na większy ruch turystyczny, ale i większe inwestycje. W dzienniku czytamy dalej:  "O Polsce ciepło piszą zagraniczne media, pozytywne wrażenia przywożą też do swoich krajów obcokrajowcy odwiedzający nasz kraj. Są już tego pierwsze efekty. W czerwcu w międzynarodowym raporcie Union of International Associations Meetings Statistic Report Polska z wynikiem 114 spotkań zajęła wysokie 23. miejsce. To już kolejny ranking państw, w którym Polska wypadła tak wysoko w porównaniu z poprzednimi latami.
Powody do zadowolenia mają teraz przede wszystkim hotelarze i restauratorzy, którzy spodziewają się, że w tym roku i w następnych latach napłyną do Polski tysiące turystów".
Jednak słowo komentarza do tego hurra optymizmu. Należy pamiętać, że Polska poniosła gigantyczne inwestycje na przeprowadzenie Euro. Są tak znaczne, że wiele podmiotów, jeszcze przez wiele lat będą spłacać zaciągnięte kredyty. To wyraźnie spowolni rozwój.  Jeżeli nowowybudowane stadiony nie będą szybko przynosić zysków, staną się kulą u nogi podatnika z Wrocławia czy Gdańska.

http://www.polskatimes.pl/artykul/604409,rusza-moda-na-polske-kompleksowa-promocja-na-swiecie,id,t.html