Komentator Redakcja
Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia . Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności .

-GOSPODARKA-
Kończą działalność linie lotnicze Germanwings. Czy Lufthansa przetrwa?







/14.04.2020/ Lufthansa traci dziesiątki milionów euro dziennie. Pandemia koronawirusa mocno uderza w Lufthansę, o wiele mocniej niż początkowo przypuszczano. A sam szef koncernu nie ma optymistycznych wiadomości. Twierdzi, że to najgorszy moment w całej  65-letniej historii niemieckich linii lotniczych.
Co godzinę Lufthansa traci ze swoich rezerw płynności „około miliona euro”: „Dzień i noc. Tydzień po tygodniu i prawdopodobnie także miesiąc po miesiącu” mówił szef Lufthansy.
Sphor powiedział:„także my nie będziemy w stanie przetrwać tego trwającego coraz dłużej kryzysu bez wsparcia ze strony państwa”. Trwają rozmowy władz  koncernu  między innymi w Bernie, Berlinie, Brukseli i Wiedniu. Ze względu na swoje spółki zależne Swiss, Brussels Airlines i Austrian Airlines Lufthansa chce pieniędzy i innego wsparcia
reklama












również od rządów Szwajcarii, Belgii i Austrii. Przypomnijmy, że Lufthansa podjęła radykalne kroki, mocno ograniczyła ruch lotniczego i  skróciła czasu pracy. Wszystko po to, aby zredukować koszty. Nie zmienia to jednak faktu, że kondycja finansowa firmy słabnie z godziny na godzinę.  Ale z drugiej strony ma zaledwie ułamek swoich zwykłych, dziennych wpływów.
Szef Lufthansy przyznał, że  to największe wyzwanie, jakie linia musi pokonać w całej 65-letniej historii.  Lufthansa  niedawno poinformowała, że z powodu kryzysu kończy działalność podlegającej jej niskokosztowej linii Germanwings i zmniejsza swoją flotę o ponad 40 samolotów. Dla 87 tys. ze 135 tys. pracowników na całym świecie już zarządziła skrócony czas pracy albo go planuje. Wprowadzone rygory dotyczą blisko dwóch trzecich pracowników koncernu.
To nie jest dobry okres dla linii lotniczych. Jeśli nawet najsilniejsi w branży drżą o dalszy byt, a słabsi już upadają. I dłużej potrwa pandemia, tym gorzej dla tego sektora gospodarki.

źródło: Deutsche Welle, AFP, Welt.
reklama
reklama

Drogi Czytelniku/Czytelniczko Komentator Europa-Niemcy-Polska nie gromadzi, ani nie przetwarza w celach marketingowych, ani innych Państwa danych. Strona zamieszcza reklamy zewnętrznych partnerów, a na ich politykę nie mamy żadnego wpływu. Zamieszczane są również linki zewnętrze, na które nie mamy wpływu. Swoją decyzję zawsze mozesz zmienić. Wystarczy namieść odpowiednie zmiany w ustawieniach. Tu o naszej polityce prywatności. Jeśli się z tym nie zgadzasz  napisz bezpośrednio do naszych partnerów, lub zrezygnuj z korzystania ze strony. Jeśli się zgadzasz, pozostań naszym Czytelnikiem.

Fot. Wikipedia, domena publiczna, autor Adrian  Pingstone, British Aerospace Avro RJ85 niemieckiej linii
lotniczej  Lufthansa (D-AVRE) o podejściu do lotniska Londyn (Heathrow).