GOSPODARKA BIZNES NOWE TECHNOLOGIE KOMENTATOR EUROPA-NIEMCY-POLSKA
Konkurenci zyskują po plajcie sieci drogerii Schlecker

/24.04.2013/ Po upadku w Niemczech sieci drogerii Schlecker nie ma próżni. Na kłopotach tej znanej niemieckiej marki zyskali jej konkurenci. Sieć dm – przejęła sporą część dawnych klientów Schleckera. Sieć drogerii dm odnotowała znaczący wzrost obrotów w pierwszej połowie tego roku. Przedstawiciele dm nie kryją tego, że korzystna zmiana w obrotach ich firmy ma swoje korzenie w kłopotach konkurencji. Szef dm powiedział, że plajta Schleckera miała bardzo pozytywny efekt dla jego firmy. Dodał, że są mu znane próby reanimowania części Schleckera przez austriackiego inwestora, ale konkurencji się nie obawia. Sieć drogerii dm przejęła również około 1000 jego pracowników. To pokazuje, że na upadku jednej sieci zyskuje druga. Obie sieci to znane marki w Niemczech i poza granicami tego kraju.

Der Effekt durch Schlecker war durchaus sehr positiv“, sagte der dm-Chef. Allerdings werde man erst im Sommer absehen können, „was davon ein 'Treppeneffekt' war und was einen nachhaltigen Trend ausgelöst hat“. Im Ausland wuchsen die Erlöse zwischen Oktober 2012 und März 2013 um 5,4 Prozent auf 908 Millionen Euro (Vorjahr: 862 Mio Euro). Zum Gewinn macht der deutsche Marktführer traditionell keine Angaben”

źródło: http://www.handelsblatt.com/unternehmen/handel-dienstleister/drogeriemarktkette-schlecker-pleite-beschert-dm-umsatzplus/8112026.html  

Sieć drogerii Schlecker działa również poza Niemcami. Posiadała także sklepy w Polsce. Jednak nie była tak znaną marką jak inne zachodnie sieci sprzedające kosmetyki i chemie.  
reklama
reklama
reklama
www.1and1.pl
Bannery kobieta Botki Image Banner 160 x 100