ISSN 2299-
www.komentatoreuropa.pl
. Jak pisze „TAZ” póki co, konflikt między Komisją Europejską a polskim rządem nie
mają jeszcze negatywnego wpływu na międzynarodowy biznes importowo-
Wokół centralnego Poznania prężnie działa wiele firm . Polska Dolina Krzemowa powstała
w Krakowie na południu Polski, a stolicą jest Warszawa. To miasto boomu par excellence. „Każdy,
kto mówi dziś o »polskiej gospodarce«, ma na myśli cud gospodarczy”, podkreśla Gutheil,
„udaną zmianę systemu z gospodarki planowanej i rzadkiej na społeczną gospodarkę
rynkową”-
Niemiecka gazeta przyznaje, że tak jest już 2020 roku. Polska urosła do rangi piątego najważniejszego partnera handlowego Niemiec na świecie – w dużej mierze niezauważonego przez opinię publiczną. „W UE Polska jest na trzecim miejscu po Francji i Holandii niemieckim partnerem. Wyprzedzają Polaków tylko USA i Chiny – podkreślał w TAZ Gutheil. „W 2022 roku Polska imponująco obroniła tą czołową pozycję .”Ponadto Niemcy i Polska ustanowili nowy rekord handlowy: osiągnęli wolumen obrotu przekraczający 167 miliardów euro” – powiedział szef AHK.
Zarówno Die Tageszeitung, jak i szef niemieckiej izby gospodarczej przyznają, ze
wyniki gospodarcze Polski są imponujące. Jak przyznają istnieje w Polsce nadal
duży potencjał innowacyjny. Polskie małe i średnie firmy wciąż zbyt mało inwestują
we własne innowacje, w badania i rozwój czytamy w TAZ. . „Zagraniczni inwestorzy
często przynoszą to ze sobą”, mówi Gutheil cytowany w artykule na łamach Die Tageszeitung.
. Firma farmaceutyczna Bayer, która niedawno utworzyła w Warszawie „centrum cyfrowe”
z 600 informatykami, stosuje nowe podejście. „Nie w Indiach, ale Polska!” podkreśla
Gutheil . „Usługi dla całej grupy mają być rozwijane na całym świecie w Warszawie. Oczywiście
wiąże się to z nieprawdopodobnym wzrostem know-
Jak pisze „Tageszeitung” konflikt między Komisją Europejską a polskim rządem nie
mają jeszcze negatywnego wpływu na międzynarodowy biznes importowo-
Źródło: https://taz.de/Wirtschaftswachstum-
Tageszeitung: Polska jest na dobrej drodze, aby stać się największym rynkiem akumulatorów do samochodów elektrycznych w Europie
POLITYKA
CZYTAJ RÓWNIEŻ:
Za pseudoekologię biurokratów z UE słono zapłacimy my wszyscy