DOLNY ŚLĄSK KOMENTATOR EUROPA-NIEMCY-POLSKA
reklama
reklama
reklama

„Że jak Niemiec, to esesman”- śmiać się czy płakać?


/07.01.2015/ W internetowym  wydaniu wrocławskiej „Wyborczej” na siłę robi się aferę z niezbyt mądrym wpisem dziennikarki Magdy Groń w roli głównej

.

Poniżej wpis:

















Wpis dziennikarki na FB (Facebook)

Wypowiedzi pani Magdy Groń nie ma potrzeby komentować. Każdy czytać umie i sam sobie wyrobi opinię. Po prostu świadczy o braku kultury. Natomiast Michał Karbowiak dziennikarz dolnośląskiej “Wyborczej” strasznie się namęczył, aby z niefortunnego wpisu na znanym portalu społecznościowym zrobić wielką międzynarodową aferę. W rozmowie z  dr Jarosławem Kulbatem z psychologiem społecznym z SWPS-u  dziennikarz “Wyborczej” zadawał dziwne pytania. Tu cytat: Michał Karbowiak: Czy po przeczytaniu tego wpisu na Facebooku pomyślał pan: Nie będzie Niemiec pluł nam w twarz?”. Ale to nie był jeszcze szczyt możliwości. Kolejne wpisy jeszcze „ciekawsze” „Ale po dodaniu wątku narodowościowego dla internautów robi się niemal walka o obronę polskości. Wpis polubiło aż 17 tys. osób”. Kiedy psycholog Jarosław Kulbat odpowiada rzeczowo „- Nie wyciągałbym tak daleko idących wniosków. Autorka chyba zresztą też była w pewnym sensie zaskoczona tym, co się stało” -to chyba też nie wystarczyło. Ale kolejne pytanie pana dziennikarza Wyborczej  – cytat: „Że jak Niemiec, to esesman” - po prostu poraża. Walenie w bęben i obrona Niemców „przed  dziennikarką” to myśl przewodnia wywiadu. Zupełnie niepotrzebną rzeczą jest dla relacji polsko – niemieckich robienie sztucznej afery z nierozsądnego, prywatnego, wpisu. Intencja dziennikarza „Wyborczej” aż nadto czytelna: „na plecach zgnębionych i szykanowanych” przez wrocławską dziennikarkę Niemców nabić parę punktów u czytelników dolnośląskiego dodatku “Gazety Wyborczej”. Szkoda, że dla poklasku wykorzystuje się budowane od lat - obecnie dobre -relacje pomiędzy Polską a Niemcami. Pewnie w przyszłości ani niefortunnych wpisów - jak ten wrocławskiej dziennikarki ani równie „ciekawych” odpowiedzi- jak ta w dolnośląskiej „Wyborczej” też nie zabraknie.

I tak mamy historię niezbyt mądrej wypowiedzi na Facebooku i bynajmniej nie mądrzejszej riposty. Szkoda tylko, że dla własnej autopromocji strony „grają Niemcami” i igrają z narodowymi uczuciami. Zupełnie bez sensu i komu to ma służyć? Trudno wskazać jedynego zwycięzcę w tym ściganiu się dwojga wrocławskich dziennikarzy w tej  „esesmańskiej” konkurencji.




Źródło:http://wroclaw.gazeta.pl/wroclaw/1,35771,17217481,Dziennikarka_do_Niemca__Zabieraj_stara__esesmanska.html


180214 750x200_2 Image Banner 750 x 200
logo