GOSPODARKA BIZNES NOWE TECHNOLOGIE KOMENTATOR EUROPA-NIEMCY-POLSKA

Kanapka zamiast Big Mac’a. Spada popularność McDonald’sa w Niemczech


/10.02.2014/ Ta najpopularniejsza na świecie sieć fast foodowa odnotowała w Niemczech w 2013 roku mocny spadek obrotów.

Mc Donald’s nie odnotował od otwarcia pierwszej restauracji w Niemczech, na początku lat siedemdziesiątych XX wieku, tak mocnego spadku obrotów jak w 2013 roku.

Według monachijskiego tygodnika „Focus”, w minionym roku obroty McDonald’sa spadły w Niemczech o 5 procent. Pismo podaje, że w 2012 r koncern wygospodarował w RFN obrót wysokości ponad 3,25 mld euro. Spadek rzędu 5 procent odpowiada mniej więcej kwocie 150 milionów euro.

Focus powołuje się na dane niemieckiej centrali amerykańskiego koncernu w Monachium.

McDonald’s po raz pierwszy nie upublicznił danych za rok 2013 na temat wysokości obrotów oraz liczby gości.

Piekarnie i sklepy mięsne poważną konkurencją

Konkurencją dla amerykańskiej sieci restauracji szybkiej obsługi stały się przede wszystkim piekarnie i sklepy mięsne, które obok stałego asortymentu znacznie rozbudowały ofertę różnego rodzaju kanapek, frytek i sałatek.

McDonald's posiada w Niemczech 1500 restauracji w systemie franczyzy.

Również w styczniu bieżącego roku koncern odnotował słabsze zainteresowanie takimi wyrobami, jak Big Mac oraz Chicken McNuggets.


Źródło: Deutsche Welle http://www.dw.de/kanapka-zamiast-big-maca-spada-popularno%C5%9B%C4%87-mcdonaldsa-w-niemczech/a-17419494


logo
reklama
reklama
reklama
Stilago_nowe_2014 Image Banner 750 x 200