POLITYKA   Komentator. Europa-Niemcy-Polska  
reklama
reklama
reklama

Szefostwo niemiecko - szwajcarskiego koncernu instruuje swoich dziennikarzy. Również polskich?



/ 17.03.2017/ Jak poinformowały „Wiadomości” i Interia.pl szefostwo koncernu medialnego Ringier Axel Springer żąda od swoich dziennikarzy publikowania krytycznych ocen braku poparcia polskiego rządu dla Donalda Tuska w wyborze na szefa Rady Europejskiej. Według mediów za taką instrukcją dla dziennikarzy miał opowiadać się sam szef niemieckiego koncernu medialnego.

Według mediów, "szefostwo niemiecko-szwajcarskiego koncernu" oczekuje od dziennikarzy publikowania krytycznych ocen dotyczących braku poparcia polskiego rządu dla Donalda Tuska w wyborze na szefa Rady Europejskiej.

Tu cytat:

„"Ideologie i prymitywne ideologie przegrały z wartościami i rozsądkiem" - napisał szef Ringier Axel Springer Media AG Mark Dekan do pracowników koncernu w liście cytowanym przez "Wiadomości".

"Wyłącznym zwycięzcą nie jest jednak Donald Tusk, tak jak Kaczyński nie jest jedynym przegranym. Razem z Tuskiem wygrali Polacy - wszyscy ci, którzy są dumni z przynależności do Unii Europejskiej (...). Co do przegranych w tym starciu, to obok Jarosława Kaczyńskiego znalazła się dobra reputacja Polski jako rzetelnego partnera" - podkreślił Dekan”.

reklama











Ale to jeszcze nie koniec złotych myśli szefa niemieckiego koncernu pragnącego najwyraźniej wpłynąć na nastroje polityczne Polaków. Interia.pl pisze:

„"W nadchodzącym czasie na autostradzie unijnej integracji pojawia się nie tylko pas szybkiego i wolnego ruchu, ale też parking. I to jest właśnie moment, gdy do gry włączają się wolne media, tak jak my (...) większość naszych czytelników i użytkowników należy do tej miażdżącej większości, która popiera członkostwo Polski w UE. Podpowiedzmy im co zrobić, żeby pozostać na pasie szybkiego ruchu i nie skończyć na parkingu" - cytują Dekana "Wiadomości"”.

reklama












O naciskach na dziennikarzy mówiło się od dawna. Jeśli te informacje potwierdzą się, będzie to jasny i klarowny dowód na to, że polityka rękami szefów koncernów próbuje wpływać na pracę dziennikarzy. Politycy via właściciele i zarządzający mediami chcą manipulować opinią publiczną. Na to wygląda, że ręcznie sterują tym co Polacy czytają i oglądają. Sprawie pikanterii nadaje fakt, że Niemcy w Polsce mają ponad 50 procent udziału w mediach naszego kraju. Natomiast udział kapitału zagranicznego w w rynku medialnym w Niemczech sięga  zaledwie kilkunastu procentowy. Niemcy bronią dostępu zagranicznych koncernów medialnych do swojego, a w Polsce połknęli niemalże rynek w całości. Zrobili to przy cichym poparciu polskich polityków, którzy nie zrobili nic, aby nas przed taką patologiczną sytuacją uchronić. Powstała zatem sytuacja nienormalna, niespotykana w zachodniej Europie, aby obce koncerny posiadały tak znaczący udział w rynku medialnym. Sytuacja w Polsce przypomina o wiele bardziej tę w państwach postkolonialnych, krajach nierozwiniętych, niż znaną z krajów Europy Zachodniej i USA.  Ten niemiecko- szwajcarski koncern medialny posiada wiele tytułów w naszym kraju. Jednym z wielu jest kontrowersyjny Newsweek Polska. Ale niej est bynajmniej jedynym.  

Nasuwa się pytanie czy również polscy dziennikarze pracujący dla gazet i mediów należących do Ringier Axel Springer otrzymywali instrukcje z Niemiec?



Źródło: http://fakty.interia.pl/polska/news-wiadomosci-skandaliczna-instrukcja-dla-dziennikarzy,nId,2369883#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=chrome


banners_19092015 Banner_200x200 Image Banner 200 x 200
w paku taniej Image Banner 160 x 600
choinka Image Banner 250 x 250
banners_02032015 02A_db24_300x250 Image Banner 300 x 250
oponytanio.pl