Chińczycy kupują mniej audi
/13.07.2015/ Klienci na całym świecie dopytują o duże, drogie auta z Niemiec. Audi, BMW i mercedesy sprzedają się jak świeże bułeczki… jeszcze.
Niemieccy producenci samochodów odnotowali w pierwszej połowie tego roku kolejny
rekord sprzedaży, ale nie zanosi się na huczne świętowanie. W Europie i Ameryce biznes
co prawda wciąż się kręci, a szczególnie dobrze sprzedają się auta terenowe. Ale
dobrze zarabiający Chińczycy nie wydają już pieniędzy na nowe samochody tak chętnie
jak wcześniej. Odczuł to zwłaszcza Audi: w czerwcu producent z Ingolstadt odnotował
na chińskim rynku 5,8-
Dla niemieckich producentów aut wyższej klasy, w tym głównie Audi, Chiny to teraz rynek najważniejszy. Ale w pierwszej połowie tego roku popyt nie wzrastał już tak, jak w 2014. Audi sprzedał 274 tys. samochodów i umocnił tym samym swoją pozycję lidera na chińskim rynku, ale sprzedaż wzrosła w całym półroczu tylko o 2 proc. BMW, który sprzedał 230 tys. aut odnotował w tym samym półroczu wzrost o 2,5 proc. Mercedes sprzedał 165 tys. aut i zaliczył najwyższy z całej trójki wzrost sprzedaży – o blisko 22 proc.
Audi: To dla nas rok wyzwań
Skąd ten wynik? Mercedes rozwinął w Chinach swoją ofertę i samą sieć dilerów. Szybko reaguje też na działania konkurencji, zwłaszcza z Audi, którego modele A4 to na rynku główni rywale mercedesów klasy C.
Ale niemieckie giganty motoryzacyjne najwyraźniej liczą się z tym, że najlepsze czasy na chińskim rynku być może mają już za sobą. – Odpływ chińskich klientów z wyższego segmentu jest wyraźnie odczuwalny – przyznaje rzecznik Audi Moritz Drechsel. Od kupowania drogich aut i innych luksusowych artykułów odstrasza Chińczyków m.in. nowa polityka antykorupcyjna, a także ostatnie kryzysy na giełdach. Rynek aut w Chinach zaczyna się normować.
Źródło: Deutsche Welle http://www.dw.com/pl/chi%C5%84czycy-